3.0 Expertise biedt nieuwe dienstverlening voor verzekeraars

3.0 Expertise heeft een nieuwe dienstverlening voor verzekeraars. Naast schade-expertise biedt de organisatie vanaf 1 maart 2019 ook de mogelijkheid om bij akkoord van de verzekeraar, de schade te herstellen. De organisatie heeft hiervoor landelijke afspraken gemaakt met herstelpartners en werkt voor deze specifieke dienstverlening onder de naam 3.0 Herstel.

Eigenaren Dennis Overdam en Jorik Fok: “Wij vonden de doorlooptijden bij de afhandeling van schades in de huidige markt te lang en zijn daarom met 3.0 Expertise volledig digitaal gaan werken met de applicatie ‘Expertise Online’. Deze applicatie stelt de expert in staat om zijn of haar werk op snelle efficiënte en kwalitatieve wijze uit te voeren. Door het gebruik van Expertise Online zijn wij in staat om meer dan 80% van ons werk binnen twee weken na opdrachtdatum te rapporteren. Uiteindelijk stopt het schadeproces natuurlijk niet bij het expertisetraject, waardoor wij al vaker de vraag van zowel klanten als verzekeraars kregen of wij niet konden bemiddelen bij het schadeherstel om ook dit proces op een snelle en efficiënte wijze te laten verlopen. De stap om deze mogelijkheid dus ook te bieden was snel gezet en met 3.0 Herstel een feit.”

Aannemers zijn te druk
De markt in het bouwsegment is momenteel overspannen. Veel aannemers hebben het te druk, maken overuren en kunnen het werk niet aan. Jorik: “Wij merken te vaak bij klanten dat ze snel over willen tot herstel, maar dat ze heel lang moeten wachten op een aannemer want de aannemersbedrijven verzuipen momenteel in het werk. Hierdoor duurt het aanleveren van de offertes vaak erg lang en zijn de bedragen vaak niet reëel.” 

Vaste afspraken
3.0 Herstel heeft vaste afspraken gemaakt met geselecteerde partners, die verdeeld over het land werken. Dennis: “Wij hebben vaste prijzen afgesproken. Onze herstelpartner belt een dag na aanvraag, en garandeert waar mogelijk om binnen drie weken te starten met de werkzaamheden. De expert heeft de regie bij de schades, bepaalt wat er volgens de polisvoorwaarden hersteld mag worden en levert zijn of haar calculatie aan bij de herstelpartner. De herstelpartner kan hierdoor sneller schakelen en hoeft veelal geen extra afspraak in te plannen om tot een offerte te komen.”

Win-winsituatie
Het is voor alle partijen een win-winsituatie. De klanttevredenheid wordt verhoogd, want de schade wordt sneller hersteld. De doorloopsnelheid van de dossiers van zowel verzekeraars als experts gaat omhoog. Bovendien leiden de gemaakte afspraken en de controle van de expert tot een schadelastbeheersing. 
 
 
Geplaatst op 19-02-2019