Fors aantal banen verdwijnen bij Klaverblad verzekeringen

Klaverblad Verzekeringen gaat de organisatie en processen anders inrichten. Door deze reorganisatie zal een op de vier werknemers de komende jaren zijn baan verliezen. Dit werd afgelopen vrijdag bekendgemaakt. Volgens Peter Paul Barth, algemeen directeur van Klaverblad, is de reorganisatie noodzakelijk om het voortbestaan als zelfstandig verzekeraar te kunnen waarborgen.

Peter Paul Barth, algemeen directeur: “We willen een toekomstbestendige verzekeraar zijn met focus op klanten en een gezonde groei”.
 
De dienstverlening van Klaverblad moet passen bij de toenemende verwachtingen van klanten: sneller, eenvoudiger en foutloos. Daarnaast  moeten de kosten omlaag om concurrerend te blijven. Om dat te bereiken gaat Klaverblad de organisatie en processen anders inrichten. Aanvragen en claims zullen waar mogelijk automatisch worden afgehandeld. De nieuwe systemen van Klaverblad zorgen ervoor dat vanaf 2019 flinke stappen gezet kunnen worden om dit te realiseren. Dit heeft belangrijke gevolgen voor het aantal medewerkers bij Klaverblad. De directie verwacht dat in 2019 en 2020 ongeveer 25% van de arbeidsplaatsen zal komen te vervallen. Voor deze medewerkers wordt een sociaal plan opgesteld.
 
Klaverblad Verzekeringen sloot 2017 af met een positief resultaat na belastingen van € 5,3 miljoen. In 2016 was dat een verlies van
€ 57,7 miljoen. De verbetering van het resultaat in 2017 was voornamelijk het gevolg van de gestegen marktrente en verbetering van het verzekeringstechnisch resultaat door het uitblijven van grote schades in vergelijking met het jaar daarvoor.

Peter Paul Barth: “Het is geen fijne boodschap om te brengen. Veel medewerkers werken al heel lang bij Klaverblad en gaan nu een onzekere tijd tegemoet. Het is echter noodzakelijk voor Klaverblad om ook in de toekomst te kunnen voortbestaan als zelfstandige verzekeraar”.
 
Margret Wallaard; bron gegevens Klaverblad
Geplaatst op 19-11-2018