Ook Meeùs, IAK en Kröller heten nu Aon, dat in 2017 64% in omzet plust

Risico- en verzekeringsadviseur Aon Nederland heeft in 2017 een omzet gerealiseerd van 376,5 miljoen euro. Dat is een stijging van 64% ten opzichte van 2016. "Vooral de overname van Unirobe Meeùs Groep (UMG) droeg bij aan de sterke cijfers", aldus Aon. "Met de overname van UMG versterkt Aon zijn positie in de steeds verder consoliderende verzekeringsmarkt."

"De overname van UMG door Aon in 2017 was de grootste in zijn soort in de Nederlandse intermediaire markt. We brengen met deze overname het beste van twee werelden bij elkaar om sámen een nog hogere kwaliteit van diensten te kunnen leveren,” zegt Marc van Nuland (foto), country manager bij Aon Nederland. “Naar verwachting is de integratie van UMG in de loop van 2019 rond.” Van Nuland geeft aan veel geïnvesteerd te hebben in de ontwikkeling van nieuwe specialistische diensten bijvoorbeeld op de gebieden als Cyber, Health & Benefits en Marine. Daarnaast ligt de focus op het Young Talent Programma waarmee Aon talenten de kans geeft zich binnen de verschillende afdelingen van Aon te ontwikkelen.

Onderdeel van de overname is dat alle labels van Aon én merken van UMG, waaronder Meeùs, IAK en Kröller voortaan verdergaan onder de naam Aon. "Zo is voor klanten duidelijk dat alle voor hen relevante expertise voortaan te vinden is onder één en hetzelfde dak", zo licht Aon de naamswijzigingen toe. 

Aon heeft in Nederland 15 locaties met 2.600 medewerkers. Wereldwijd heeft Aon plc meer dan 50.000 medewerkers in ruim 120 landen. 
Jan Schrijver; bron gegevens Aon Nederland
Geplaatst op 26-07-2018


Share on: