112schade meldt voortgaande groei

112schade heeft gisteren de 42000ste schademelding mogen ontvangen. In 2018 wordt door deze verhaalservice een groei van 11% verwacht. Bij materiële schade is het niet verleend krijgen van voorrang de meest voorkomende toedracht, bij letselschade het achterop gereden worden.

Foto: 112schade presenteerde zich vorige jaar, waarin de verhaalservice het eerste lustrum vierde, met een stand tijdens de am:dag

"Na 5 jaar durven wij te stellen van toegevoegde waarde te zijn. Iedere verzekeraar zal inmiddels kennis hebben gemaakt met 112schade. Vorig jaar noteerden wij meer dan 12.000 nieuwe schademeldingen. Ook dit jaar verwachten we wederom te groeien. De prognose voor dit jaar belooft ons een groei van 11%", aldus de sinds oktober 2012 werkende verhaalservice.

"Het aanvankelijke idee is ontstaan om het intermediair te ontzorgen door de cliënt te helpen bij de verhaalsactie van een niet gedekte schade. Het uitbesteden van de verhaalsactie aan 112schade bespaart het intermediair enorm veel tijd, waardoor de intermediairs zich weer meer op andere zaken kunnen richten en de cliënt toch wordt geholpen. 112schade richt zich in zijn dienstverlening met name op de voertuig- en letselschade opgelopen in het verkeer door zowel de particuliere als de zakelijke cliënt. Inmiddels is de schadeafdeling gegroeid naar 13 enthousiaste medewerkers."

Het mijlpaal-meldende bedrijf gaat verder: "Naast het ontzorgen van het intermediair ontvangen wij ook schademeldingen van cliënten rechtstreeks. Het merendeel van de schademeldingen is echter door de tussenpersoon gemeld. Inmiddels hebben 1700 assurantie- en advieskantoren in 112schade.nl een verlengstuk van de eigen service gevonden." Op dit moment staat het verhaalspercentage van de in behandeling genomen zaken op 92% met een klantenwaardering van een 8,2. Het gemiddeld (materieel) schadebedrag bedraagt € 1262,-, zo meldt 112schade.

De verhaalservice deelt de volgende statistieken:

Top 5 Schadetoedracht              Top 5 Schadetoedracht bij Letsel

Tegenpartij verleende geen voorrang 20%   Tegenpartij reed achterop onze cliënt 40%
Tegenpartij reed achterop onze cliënt 18%   Tegenpartij verleende geen voorrang 32%
Tegenpartij reed tegen geparkeerde/stilstaande auto 16%   Tegenpartij veranderde van rijstrook 7%
Tegenpartij reed achteruit 11%   Tegenpartij kwam op rijbaan tegemoetkomend verkeer 4%
Tegenpartij veranderde van rijstrook 8%   Tegenpartij reed weg uit parkeerstand 3%


Top 15 Verzekeraars tegenpartij

1 Centraal Beheer Achmea 6%
2 Allianz Benelux N.V. 6%
3 Interpolis 5%
4 Unive Schade 5%
5 Voogd & Voogd Verzekeringen 4%
6 ASR Schadeverzekering N.V. 3%
7 Waarborgfonds 3%
8 Unigarant 2%
9 Alg.Verz.mij. N.V. Noordhollandsche van 1816 2%
10 Allsecur 2%
11 Ohra Verzekeringen 2%
12 FBTO 2%
13 Centraal Beheer Achmea - wagenparken 2%
14 Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Mij. N.V. 2%
15 Overig 55%


Top 5 type voertuig cliënt

Personenauto scooter/brommer vrachtauto fiets motor
80% 9% 7% 1% 1%
Jan Schrijver; bron gegevens 112schade; foto door Margret Wallaard
Geplaatst op 05-07-2018