Zilveren Kruis op 35 in digitale wereldtop

Het Duitse consultancybedrijf Digitalscouting.de heeft een top 100 'digitale verzekeringsbedrijven' samengesteld. Daarin kunnen verzekeraars, herverzekeraars en makelaars opgenomen zijn. Zilveren Kruis is op plaats 35 het hoogst genoteerde Nederlandse bedrijf.

De lijst wordt aangevoerd door Allianz, gevolgd door AXA en MetLife. Makelaar Aon treffen we op plaats 41. Delta Lloyd komen we tegen op positie 52. Zilveren Kruis-moeder Achmea komen we eveneens in de top 100 tegen en wel op positie 67. A.s.r. neemt de 73ste plaats in en Aegon de 78ste plek. Willis Towers Watson is gerangschikt als 85ste. Delta Lloyd-moeder NN Group staat nog net in de top 100, op de 95ste plek. 

De eigenaar van Digitalcouting.de, dr. Robin Kiera (foto), legt uit dat de rangschikking uitgevoerd wordt door een algoritme dat de social media invloed van deze merken meet. Digitale transformatie is niet alleen de modernisering van technologie en bedrijfsmodellen, maar behelst zeker ook een nieuwe bedrijfscultuur. In het bijzonder dien je 'agile' werkmethoden te gebruiken, in platte organisaties te opereren en met transparantie. Een indicator van in hoeverre dat gebeurt is het gebruik van social media voor de communicatie met klanten en met werknemers. Het succes op social media is uiteraard niet de enige factor die het succes van het bedrijf bepaalt, zegt hij, maar "als iemand claimt dat zijn bedrijf zeer digitaal is, en 'agile' en open, maar geen succesvolle aanwezigheid heeft op social media, dan denk ik dat dit bedrijf toch een probleem zal hebben met zijn geloofwaardigheid".  
Jan Schrijver; bron gegevens digitalscouting.de
Geplaatst op 21-03-2018