InShared wint vakprijs en publieksprijs Shopping Awards

InShared, dat dit jaar voor de tweede keer op rij genomineerd was voor de Shopping Awards voor beste online dienstverlener, heeft vandaag in de categorie 'Financiële dienstverlening' zowel de vakprijs als publieksprijs gewonnen.

Tijdens het Shopping Awards Gala, dat hedenmiddag in Huis ter Duin heeft plaatsgevonden, werd dat  bekendgemaakt. 
Genomineerden binnen de financiële dienstverlening waren FBTO, Inshared en Knab.

Wat maakt winnaar InShared vooruitstrevend op het gebied van schade-afhandelingen? En waarom is het digitaliseren van het schadeproces zo belangrijk? Wij vroegen het aan Johan van den Neste, commercieel directeur van InShared. “Online schade melden komt vaker voor, maar het afhandelen is in veel gevallen nog ouderwets handwerk. In 2017 heeft InShared volledig digitaal schadeafhandelen geïntroduceerd. Dit maakt ons de eerste verzekeraar ter wereld die bij het merendeel van de schades geen schadebehandelaar nodig heeft. Door een intelligente ‘vragenboom’ hoeft een klant nooit onnodige vragen in te vullen. Zo kan zelfs een complexe autoschade volledig online en automatisch behandeld worden, wat ons als schadeverzekeraar uniek maakt. Deze digitale voorsprong leidt tot wereldwijde interesse. Inmiddels wordt ons platform gebruikt voor een internationale start-up. Deze ontwikkelingen hebben bijgedragen aan onze nominatie voor de vakprijs.”

 
Waarom is het belangrijk om het schadeproces te digitaliseren?
“In het geval van schade heeft niemand zin in stressvolle situaties, zoals telefonische wachtrijen en eindeloze keuzemenu’s. Klanten willen zo snel en efficiënt mogelijk hun schade melden en afhandelen. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, hebben we het schadeproces gedigitaliseerd. De storm in Nederland afgelopen januari (de grootste sinds twintig jaar) is de ultieme bewijslast van onze strategie. Waar andere verzekeraars te maken kregen met overbelaste callcenters, kregen wij de de hoeveelheid werk binnen zes werkdagen weer op onze norm van één dag. Dit resulteerde in indrukwekkende cijfers: meer dan 3.000 meldingen - waarvan 71 procent online - werden verwerkt in een gemiddelde tijd van zeven minuten en met een gemiddelde klantscore van 8,5.”
 
Wat is het effect van de volledige digitale zelfservice op jullie klanttevredenheid?
“De vooruitstrevende techniek achter ons platform gecombineerd met een eerlijke service, laat zien dat de hoogste klanttevredenheid en laagste kostenratio hand in hand kunnen gaan. Zo is de kostenratio voor schade-afhandeling afgelopen jaar gezakt van 6,8 naar 5,8 procent. Deze winst gebruiken we om ons platform verder uit te bouwen en om onze klanten van een concurrerende prijs te blijven voorzien. Doordat de online service volledig inspeelt op het profiel van de klant, kan hij/zij alles zelf regelen. Zo ziet een klant bij schademelding direct waarvoor hij/zij verzekerd is en wat de eventuele consequenties voor zijn of haar premie zijn. Dit resulteert in optimale klantscores; de klanttevredenheid is mede daarom vorig jaar gestegen van een 7,9 naar een 8,5. Deze hoge klanttevredenheid maakt ons een waardig genomineerde voor de Publieksprijs XL.”
 
Over de Shopping Awards
De Shopping Awards (vroeger de Thuiswinkel Awards) zijn belangrijke prijzen voor e-commerce in Nederland. Met de uitreiking van de Shopping Awards beoogt de stichting een positieve bijdrage te leveren aan e-commerce - het verkopen van producten en/of diensten online aan consumenten, thuis, op het werk, onderweg, in de winkelstraat of online in de winkel. De stichting is in 2001 opgericht en heeft als doelstelling het organiseren en financieren van onafhankelijke award-verkiezingen voor de branche. Het Shopping Awards gala vindt dit jaar op 29 maart plaats in Huis ter Duin te Noordwijk aan Zee.
 
Shoppings Award Vakprijzen en Publieksprijzen XL
De Shopping Awards Vakprijzen belonen de algemene kwaliteit van online activiteiten, de integratie van de diverse digitale kanalen die online/offline gebruikt worden en de digitale stap voorwaarts die een bedrijf het afgelopen jaar heeft gezet. Daarbij staat de consumentenervaring centraal. De Shopping Awards Publieksprijzen XL gaan naar bedrijven met een digitale propositie en een minimale jaaromzet van 4 miljoen euro. Onafhankelijk onderzoeksbureau SAMR bepaalt de winnaars door beoordelingen van klanten te combineren met aankoopbevindingen van een consumentenpanel.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jan Schrijver, bron gegevens Inshared en shoppingawards.nl
Geplaatst op 29-03-2018