Hoe gaan rechtsbijstandverzekeraars ook jongeren bereiken?

Rechtsbijstandverzekeraars hebben afgelopen week een bijeenkomst gehouden in Bunnik over hun toekomst. In deze door het Verbond van Verzekeraars georganiseerde middag kreeg de 'toegang tot het recht' de nodige aandacht. Ook werd onder meer stilgestaan bij de hoge gemiddelde leeftijd van de verzekeringnemers.

Toegang tot het recht is één van de belangrijkste, zo niet hét belangrijkste onderwerp van ons rechtssysteem, werd gesteld door Jos Sewalt (links op de foto), de voorzitter van het Platform Rechtsbijstand van het Verbond en directeur van de Stichting Achmea Rechtsbijstand. 

Volgende maand komt het Platform naar buiten met een rapport over de toekomst van de rechtsbijstandverzekeraars. Momenteel is sprake van een lichte stijging van zowel het aantal gezins- als het aantal bedrijfspolissen. In het particuliere segment is de gemiddelde klant van rechtsbijstandverzekeraars 53 jaar oud. Hoe gaan verzekeraars ook de jongeren bereiken?

Marieke Beugel, beleidsadviseur bij het Verbond van Verzekeraars, zei hierover: "Jongeren hebben niet dezelfde verzekeringsbehoefte als hun ouders. Ze willen een snelle, flexibele oplossing en kijken daar pas naar als ze een probleem hebben. De vraag is dan ook hoe wij die jongeren gaan bereiken? Met een verzekering? Of op een andere manier?" Eén van de negentig aanwezigen in de zaal merkte op: "Wij hebben het steeds maar over de toegang tot het recht, misschien kunnen we beter spreken over de toegang tot een oplossing?"
Jan Schrijver; bron gegevens en foto Verbond van Verzekeraars
Geplaatst op 14-03-2018