Chatbot een stap op weg naar volledig digitaal Reaal

Verzekeraar Reaal gaat een chatbot inzetten met als doel het serviceniveau naar klanten te verhogen. Hiervoor heeft start-up Embot voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande livechat-functie.

"De innovatieve toepassing is inmiddels met succes in gebruik op reaal.nl", zo meldt de Reaal, onderveel van VIVAT.  Constant Moolenaar, director Customer Services bij VIVAT: “Vanuit Reaal zochten wij naar een geavanceerde chatbot die eenvoudige vragen van onze klanten kan beantwoorden. Hierdoor houden medewerkers van het contactcenter meer tijd over om klanten, met de wat ingewikkeldere vragen, nog beter te helpen. De oplossing van Embot sprong eruit door de intelligente taaltechnologie, waardoor er ook bij verschillende schrijfwijzen snel automatisch juiste antwoorden kunnen worden gegenereerd. Daarnaast blinkt Embot uit door het zelflerend vermogen van de technologie, waardoor de chatbot steeds slimmer wordt naarmate het aantal interacties toeneemt. Wij zien hier nog veel toepassingsmogelijkheden voor de nabije toekomst; denk bijvoorbeeld aan een koppeling met voice assistants. Maar chatbot-technologie is uiteraard ook erg interessant voor de andere labels van VIVAT.” Hij vervolgt: "De inzet van een chatbot, om het klantcontact naar een nog hoger niveau te tillen, is dan ook een logische volgende stap op weg naar een volledig nieuw digitaal Reaal.”

Fadoa Schurer is mede-oprichter en CCO van het Nederlandse bedrijf Embot.ai. Zij zegt “Er is veel lef voor nodig om als grote financiële instelling gezamenlijk met een start-up de mogelijkheden van een chatbot te verkennen. Dit heeft ons veel vertrouwen gegeven en wij kijken dan ook uit naar een mooie samenwerking voor de verdere toepassing van onze chatbot.”
 
Jan Schrijver; bron gegevens Reaal
Geplaatst op 21-03-2018