Handboek voor intakegesprekken detachering

Taren Mohan heeft een handboek geschreven dat zzp'ers helpt om opdrachten te verwerven? In zijn boek 'Intakegesprekken & Detachering' beschrijft hij hoe je als zelfstandig interim-professional "ieder intake gesprek tot een succes maakt".

Taren Mohan is van 1999 tot 2013 betrokken geweest bij het in de verzekeringsbranche goed ingevoerde detacheringsbedrijf DreamTeam Companies. Hij vervulde daar tegelijkertijd een management (managing partner) en commerciële rol (account management) en vervulde zelf ook  tijdelijke opdrachten bij met name verzekeraars onder meer als projectmanager en teammanager. In al deze rollen kwam hij in aanraking met detachering en het voeren van intakegesprekken van kandidaten om een tijdelijke opdracht uit te voeren. Dat kon dus zijn vanuit het detacheringsbureau met de intentie de juiste man op de juiste plek te plaatsen bij een opdrachtgever of tijdelijk zittend in de stoel van een opdrachtgever met als onderdeel van zijn opdracht om juiste detacheringskrachten in te kopen. Vanuit deze ervaring met detachering, zowel vanaf de kant bezien van het detacheringsbedrijf als van de zijde van de opdrachtgever, heeft Mohan het boek Intakegesprekken & Detachering geschreven. Hij geeft in dit boek, dat de subtitel draagt van 'Handboek Voeren van intakegesprekken voor zelfstandige interim-professionals' talrijke tips over het voeren van intakegesprekken. Het boek heeft ook leeswaarde voor detacheringskrachten die in loondienst zijn van detacheringsbedrijven (ook zij dienen met enige regelmaat intakegesprekken te voeren), alsook voor managers die bij bedrijven dienen te beoordelen of een kandidaat al dan niet geschikt is voor het vervullen van een opdracht. 

Het boek geeft onder meer informatie over:
Hoe kun je een intakegesprek het beste voorbereiden?
Welke gesprekstechnieken worden toegepast en hoe kun je deze gesprekstechnieken in je voordeel laten werken?
Welke vragen worden tijdens het intakegesprek gesteld?
Hoe kun je deze het beste beantwoorden?
Wat voor vragen kun je zelf stellen?
Hoe toon je in het intakegesprek je toegevoegde waarde aan de opdrachtgever?

Er zijn interviews opgenomen met zelfstandige interim-professionals (Michael Kruin en Charles Kersbergen), opdrachtgevers (Aegon, Belastingdienst en ONVZ), een bemiddelaar (Oliver James Associates), detacheringbureaus (Credit Control Consultancy en Talent & Pro) en een senior MSP-consultant  Serin Gokhan (MSP staat voor Managed Service Providing). De interviews onderbouwen de inzichten uit het boek en geven concrete tips aan de zelfstandige interim-professional.

Behalve een goede performance tijdens een intakegesprek, is continue promotie voor de freelancer belangrijk om het als zelfstandige gedurende vele jaren vol te houden een adequate orderportefeuille te hebben. Taren Mohan geeft daartoe het goede voorbeeld door ervoor te zorgen genomineerd te zijn voor de FOTY-award, waarbij FOTY staat voor Freelancer of the Year. Daar leest u meer over Taren Mohan en kunt u desgewenst op hem stemmen. 

Intakegesprekken & Detachering
ISBN10 9082726904
ISBN13 9789082726909
Bindwijze: paperback
Prijs: 21,95 euro
Jan Schrijver; ontwerp cover Studio Jasper Nijssen
Geplaatst op 08-12-2017