'High tech, personal touch' op insurtechplein

Op het insurtechplein van de am:dag 2017 (op 21 november in de Jaarbeurs Utrecht) laten CED, Postex en RISK zien hoe de branche met bestaande insurtechoplossingen in kan spelen op de veranderende wereld. Met demonstraties van verschillende oplossingen willen genoemde drie insurtech-partners de toegevoegde waarde benadrukken van een sterke combinatie van mens en technologie.

Bezoekers van het insurtechplein kunnen tijdens de am:dag ontdekken wat de ontwikkelingen zijn en welke oplossingen nu al beschikbaar zijn. Van chatbots tot volledig geautomatiseerde schadebehandeling en van e-mailverzending gebaseerd op het klantprofiel tot het praten met de virtuele assistenten van Google en Amazon. "Want insurtech is geen toekomstmuziek meer, maar is breed inzetbaar én toepasbaar", zeggen de organisatoren. 
 
Op het Insurtechplein laat Postex zien hoe intermediairs, dankzij een samenwerking met partners Grijpma AsG en Bugs Business, kunnen beschikken over volledig "geautomatiseerde ontzorging" van de fysieke én digitale verzending van verzekeringsdocumenten. Bovendien biedt Postex iDEAL-betaalmogelijkheden voor zowel de fysieke als digitale poststroom waardoor de klanttevredenheid zichtbaar verhoogd wordt.

CED  presenteert CED Connect, dat het schadeproces automatiseert. De verwerkingstijd van eenvoudige schades kan zodoende tot  enkele minuten gereduceerd worden. De vrijkomende tijd kan door schadebehandelaars gebruikt worden om persoonlijke aandacht te besteden aan de schadelijdende partijen.

Omdat ook intermediairs in de toekomst meer gebruik kunnen gaan maken van chatbots demonstreert RISK de chatbot sluiteenverzekering.nl. "Hiermee kunnen intermediairs anticiperen op de wens van klanten om 24/7 via diverse kanalen een verzekering af te kunnen sluiten en blijven zij tegelijkertijd tóch in staat om persoonlijk advies te geven."
 
Postex, RISK en CED illustreren met deze ontwikkelingen dat er ook in de toekomst een belangrijke rol blijft weggelegd voor het persoonlijke aspect binnen de verzekeringsbranche. De toegevoegde waarde van het face-to-face advies, de persoonlijke benadering die wordt gegeven aan de klant en de bestaande connectie blijven aanwezig. "Juist de verzekeraars, volmachten en intermediairs die dit persoonlijke aspect weten te combineren met een state-of-the-art uitstraling die consumenten gewend zijn bij partijen als Coolblue en Bol.com, creëren uitgelezen kansen om klanten efficiënter en met nog meer service van dienst te kunnen zijn", aldus de bedrijven die het insurtechplein organiseren.  
 
 
Jan Schrijver; bron foto Postex, CED, RISK
Geplaatst op 26-10-2017