FRISS wint hoofdprijs van $1.5 miljoen tijdens VentureClash 2017

Op vrijdag 20 oktober heeft FRISS, de wereldwijde leverancier van fraude-, risico- en compliance software voor schadeverzekeraars, de hoofdprijs van $1.5 miljoen gewonnen in de finale van VentureClash 2017. Deze competitie werd georganiseerd op Yale School of Management door Connecticut Innovations, de strategische venture capital tak van de staat Connecticut.

Van de 300 genomineerde tech bedrijven wisten slechts negen door te dringen tot de finale. Zij kregen de kans om hun oplossing te pitchen voor een live jury, die bestond uit enkele van Connecticut’s meest vooraanstaande bedrijven. Deze bedrijven kozen uiteindelijk FRISS als winnaar.

Detecteer risico, elimineer fraude, blijf compliant

Dankzij sterke analytische kwaliteiten heeft het FRISS platform een ROI binnen 12 maanden en helpt het verzekeraars om betere beslissingen te maken in hun claims- en acceptatieproces. Verzekeraars kunnen fraude beter detecteren tijdens het claimsproces en de vergaarde informatie daaruit gebruiken om tijdens het acceptatieproces fraude te voorkomen. Op deze manier kunnen verzekeraars zich ontdoen van veelclaimers, snelclaimers en wanbetalers. Verzekeraars kunnen hun huidige besparingen op het gebied van fraude en risico verdubbelen.

Matt McCooe, CEO van Connecticut Innovations: “VentureClash heeft opnieuw een indrukkende lijst aangetrokken van innovatieve bedrijven. FRISS biedt het type innovatie waar verzekeraars in Hartford en omgeving naar zoeken.”

Jeroen Morrenhof, CEO van FRISS: “Verzekeringsfraude is een uitdagend probleem. We zijn verheugd dat de jury de waarde erkent die wij aan klanten leveren in al meer dan 25 landen. In onze strijd voor eerlijk verzekeren leek de Verenigde Staten altijd al een logische volgende stap. Deze hoofdprijs bevestigt het maken van de juiste keuze.”

Eerste Amerikaanse klant

Naast het winnen van de competitie heeft FRISS ook een contract ter waarde van $25.000 in de wacht gesleept met een van de partners van VentureClash. Verzekeringsmaatschappij The Hartford zal de eerste Amerikaanse klant zijn die een proef gaat draaien met het FRISS platform.

Over VentureClash

VentureClash is Connecticut Innovations’ internationale investeringscompetitie gericht op jonge en snelgroeiende bedrijven. De competitie identificeert veelbelovende bedrijven in verschillende tech categorieën.  Deze bedrijven kunnen een investering winnen uit een prijzenpot van $5 miljoen en gebruik maken van middelen rondom Connecticut. Meer informatie is te vinden op www.ventureclash.com.

 

Margret Wallaard Bron: Friss
Geplaatst op 23-10-2017