Millennials passen niet in huidige producten

Millennials hebben andere prioriteiten en een andere levensstijl dan volwassenen uit voorgaande generaties. Daardoor passen hun verzekeringsbehoeften niet in de standaard productpakketten die momenteel op de markt zijn, zo concludeert GlobalData uit marktonderzoek.

'Millennials' zijn grofweg degenen die tussen begin tachtiger jaren en de millennium-wisseling zijn geboren ook wel genoemd de generatie Y, de opvolger van generatie X. Onderzoeksbureau GlobalData deed in het VK onderzoek naar de 14,7 miljoen volwassenen in de leeftijd tussen 18 en 34, ofwel 28,6% van de volwassenen in het VK. Danielle Cripps, financieel analist bij het bureau legt uit: "Deze individuen hebben andere verzekeringsbehoeften en voorkeuren dan die van de massamarkt. Millennials hebben minder verzekerbare objecten in eigendom dan in voorgaande generaties. Dat komt door het economische klimaat waarin zij zijn opgegroeid, waarin het moeilijker is geweest om te sparen. Zij zijn geïnteresseerd in auto-delen en hebben interesse in verzekeringen die zijn gebaseerd op telematica. Om geld te kunnen besparen. Dat ze graag uitgeven aan vakanties en het op korte termijn opdoen van ervaringen als tegenovergestelde van het nastreven van langere termijn doelen." Bij autoverzekeringen is hun interesse te zien voor rijgedragverzekeringen. Bij brandverzekeringen speelt mee dat millennials liever een huis huren dan kopen, zodat zij zich kunnen beperken tot een inboedelverzekering, of dat zij zich mogelijk zelfs beperken tot het verzekeren van hun 'gadgets'. Bij millennials is het veelvoorkomend dat een 'gap year' wordt genomen, met de erbij horende behoefte aan langere termijn reisverzekeringen, met daarbij verzekering van de 'gadgets' die mee op reis gaan en het afdekken van 'risicovolle activiteiten'. 

GlobalData meent dat aan de millennials niet alleen maatwerk geleverd dient te worden voor wat betreft de productinhoud, maar ook ten aanzien van de manier waarop de jongere klanten toegang hebben tot en omgaan met hun verzekeringen. Deze klanten zijn 'digitaal geboren en getogen' dus dienstverleners die zich op deze groep richten zullen ervoor moeten zorgen dat de verzekeringen op zijn minst online gesloten kunnen worden. De dienstverleners zullen gebruik moeten maken van de hoge mate van bezit onder millennials van smartphones, die bovendien 'wherever they go' meegaan. "Apps en social media platforms voorzien verzekeraars van meer kansen om millennials als klanten aan te trekken en om betrokkenheid bij de geboden verzekeringen en merktrouw te verhogen", aldus Cripps. 
Bron: GlobalData
Geplaatst op 17-05-2017