CCS gaat samenwerken met EMS

Doordat systeemhuis voor assurantiebedrijven CCS gaat samenwerken met EMS, kunnen klanten van CCS met Level-7 software gekoppeld worden aan de door EMS geboden geautomatiseerde schadeafhandeling.

De EMS Claimsengine handelt online volledig geautomatiseerd schadeclaims af op basis van STP. Afhankelijk van wat de adviseur of verzekeraar wil, kan hij zijn klant de claim volledig zelf laten afhandelen, of ervoor kiezen dit door een medewerker te laten doen, terwijl deze de klant aan de telefoon heeft. De EMS Claimsengine bevat en controleert de polisvoorwaarden, de dekking, de polislimieten en het eigen risico van praktisch alle Nederlandse verzekeraars. Daarnaast vindt er een fraudecheck plaats en wordt de schadeoorzaak in relatie tot het schadebeeld gecontroleerd. Ook de hoogte van de schade wordt automatisch vastgesteld. 

"Door de inzet van de EMS Claimsengine kan het merendeel van de schades zonder noodzakelijke tussenkomst van mensen worden afgehandeld. De medewerker krijgt verscheidene tools aangereikt waarbij hij de schade beter en sneller kan behandelen. Zo bevat de EMS claimsengine een schadehoogteboek voor opstal en een online schadedatabase voor inboedel. Daarnaast wordt het gedrag van de schademelder gemonitord en is een constante weging van de schade. Dit alles brengt een aanzienlijke besparing in tijd en kosten met zicht mee", aldus EMS en CCS.

 
Bron: CCS, EMS
Geplaatst op 12-05-2017