Belgische insurtech Qover

Op de Benelux Meet the Market van Lloyd's vorige week in het WTC in Rotterdam kon op de 'marktvloer' ook met verscheidene nieuwe partijen in de markt worden kennisgemaakt, zoals met Qover, een Belgische insurtech-startup met Lloyd's-volmacht.

Het is de bedoeling van Qover (gevestigd in Brussel) om in verschillende landen in Europa 'white label' producten aan te gaan bieden aan partijen die deze onder hun eigen label via hun eigen website gaan aanbieden. Dat kunnen assurantiebedrijven zijn, maar ook branchevreemde resellers, zoals supermarkten, energievergelijkers, online marktplaatsen, etc. Volgens mede-oprichter en -eigenaar Jean-Charles Velge (links op de foto) hoeven dergelijke branchevreemde aanbieders niet te beschikken over lokale vergunningen en registraties, aangezien zij uitsluitend fungeren als leadgenerator. Het is de bedoeling om een volledig assortiment aan particuliere schadeverzekeringen te gaan bieden, met een dekking van 1 dag tot 5 jaar, waarbij deze door de klant dagelijks opzegbaar zijn. 

Qover is vooralsnog gestart met het autoproduct op de thuismarkt, maar heeft een 'Europees paspoort' om haar producten in 34 Europese landen aan te bieden. Velge denkt aan Frankrijk en Duitsland als eerste landen waar Qover buiten de thuismarkt verzekeringen wil gaan afzetten. "Nederland daarentegen is een van de laatste landen die we zullen gaan bewerken, want een moeilijke, zeer competitieve markt", aldus Velge.

Naast Velge staan op de foto Geert Vandendriessche (rechts) en mede-oprichter Quentin Colmant (midden).

Website van Qover.

 
Jan Schrijver
Geplaatst op 29-03-2017


Share on: