Zurich (VK) geeft adviseurs handvatten voor discussie met verzekerden

Verzekeraar Zurich in Engeland heeft voor assurantieadviseurs de factoren op een rij gezet die de premies beïnvloeden. Dit kan de adviseurs helpen bij uitleg van premieontwikkelingen aan hun klanten.

Zo is het soms moeilijk te aanvaarden voor klanten als ze bijvoorbeeld ondanks een goed schadeverloop een premieverhoging voor hun autopolis krijgen. Er zijn echter veel factoren die buiten de invloedssfeer liggen van de individuele verzekerde. De Engelse pond is door de beoogde Brexit zwakker geworden, waarmee de in te voeren auto-onderdelen duurder zijn geworden. Ook de aanzienlijke verhoging van de assurantiebelasting wordt in de ogen van de klant gezien als een premieverhoging. Om de begrijpelijke frustraties bij klanten te kunnen wegnemen, is kennis van alle premiebepalende factoren voor de adviseur essentieel.

De op rij gezette facoren vindt u op deze websitepagina.
Daar vindt u bovendien links naar documenten die gaan over:
  • hoe leegstaande panden veilig te houden
  • hoe op interactieve manier fraude met autoverzekeringen beteugeld kan worden
  • hoe bedrijven snel een risico-inventarisatie kunnen maken
  • hoe om te gaan met overstromingsrisico's
Bron: Zurich (VK)
Geplaatst op 04-01-2017


Share on: