DAK gebruikt CED Connect voor schadebehandeling

DAK Verzekeringen maakt nu gebruik van het schadebehandelplatform CED Connect. Schades worden door de adviseurs ingevoerd en vervolgens door DAK verwerkt. Met CED Connect wordt een groot deel van de schadeafhandeling geautomatiseerd, van de controle van de polis, het vaststellen van de aansprakelijkheid, de financiële afwikkeling, tot aan herstel en communicatie.

In september 2017 is DAK Verzekeringen geïntroduceerd. Door deze nieuwe webapplicatie is het mogelijk om sneller op de markt in te spelen en nieuwe producten en functies toe te voegen. Zo is het mogelijk om via één systeem verzekeringen te vergelijken, sluiten en beheren en nu ook schade te behandelen.  "Met de implementatie van het nieuwe platform wordt de schadeafhandeling voor DAK Verzekeringen nu aanzienlijk sneller en efficiënter afgehandeld. Via DAK Verzekeringen kan de adviseur eenvoudig het gehele schadebehandelingsproces en de communicatie daarover volgen", aldus het persbericht.

Ron Smids, adjunct-directeur van DAK: “Sneller, beter, efficiënter: samen met CED realiseren wij het verzekeren van de toekomst. Doordat het administratieve proces grotendeels is geautomatiseerd worden kleine en eenvoudige schades direct afgewikkeld. Zo kan de schade vaak al de volgende werkdag worden uitgekeerd."

Bij DAK Intermediairscollectief zijn 1500 assurantiekantoren aangesloten.

Op de foto links Marcel van der Meulen (CED) en rechts Ron Smids (DAK Verzekeringen).
 

 
Jan Schrijver; bron foto CED
Geplaatst op 06-02-2018