Lekkend toilet staat op één in reparatie top vijf

ZoOpgelost, een samenwerking van Essent en MainPlus, gaat deze week live. Hiermee willen beide bedrijven een dienst bieden, "die voorziet in de groeiende behoefte bij consumenten om klussen uit te besteden aan een betrouwbare en vakkundige klusser". Het biedt de consument een online platform voor het maken van afspraken met de benodigde vakman. Die wordt ingeschakeld tegen een prijs die vooraf duidelijk is. Er wordt een garantie gegeven op het uitgevoerde werk.



MainPlus is in 2011 opgericht en heeft ruim 30 medewerkers. Mainplus voert momenteel reparaties en onderhoud uit aan circa 150.000 huurwoningen. In 2016 werd Lex Woont opgericht, de 'Wegenwacht voor woningbezitters'. Voor abonnees voert Lex Woont de meest voorkomende reparaties en onderhoud uit aan particuliere woningen. Op basis van eigen gegevens die MainPlus ter beschikking staan (zij kunnen in totaal putten uit gegevens over 400.000 woningen), heeft het bedrijf een top vijf samengesteld van uitgevoerde reparaties en grafisch weergegeven (zie afbeelding). Deze top vijf is: 1. een lekkend toilet, 2. een defect slot, 3. een lekkende kraan, 4. een lekkende afvoer en 5. een lekkage aan het plafond.

"De grootste barrières om een vakman in te schakelen zijn onbetrouwbaarheid, intransparantie in prijs en een lang zoekproces. Met ZoOpgelost worden al deze barrières weggenomen. Via het online platform kunnen consumenten gemakkelijk en snel een afspraak inplannen met de juiste vakman zoals loodgieter, elektricien of klusjesman. De consument geeft aan welk tijdstip het beste uitkomst en ZoOpgelost koppelt daar vervolgens de juiste lokale vakman aan. Per klus betaalt de consument een vaste prijs die vooraf duidelijk is. Er worden geen voorrijkosten gerekend en de consument krijgt garantie op de geboekte klus. Ook is er een spoeddienst die dag en nacht bereikbaar is. Bij een calamiteit in huis, zoals lekkage, verstopping of reparatie van hang- en sluitwerk staat via ZoOpgelost binnen een uur een vakman klaar. Deze lost het probleem snel en kundig op tegen een goede prijs. Ook hier betaalt men geen voorrijkosten", aldus de aanbieders.
 
MainPlus, dat diensten levert aan particulieren, vastgoedeigenaren, beheerders en onderhoudsbedrijven, is verheugd over de samenwerking met het energiebedrijf. Joost Versteeg, directeur van MainPlus: “De samenwerking met Essent betekent dat we nog meer consumenten kunnen helpen aan gedegen vakmensen. Mensen maken namelijk steeds minder tijd vrij om zelf klussen te doen in en rond het huis. Uit tijdgebrek of omdat ze het niet zelf kunnen, gaan mensen op zoek naar een vakman. Met onze dienstverlening brengen we vraag en aanbod bij elkaar. In de afgelopen jaren hebben wij op deze manier meer dan 400.000 reparatieverzoeken naar volle tevredenheid uitgevoerd.”
 
De dienst is beschikbaar voor iedereen. Essentklanten kunnen daarnaast een jaar lang gratis een Premium-abonnement afnemen waardoor ze ook spoedhulp kunnen inschakelen en 10 procent korting krijgen op de klussen.
     


 
Bronnen: MainPlus; Essent
Geplaatst op 27-09-2017