Checkout wint innovatieprijs VIVAT

VIVAT heeft de winnaars bekend gemaakt van de VIVAT Innovation Awards, die worden uitgereikt aan veelbelovende start-ups, die een essentiële bijdrage leveren aan vernieuwing binnen de verzekeringsbranche. Checkout wil het aantal verkeersongevallen terugdringen door de dataverbinding van de smartphone tijdens het rijden automatisch te beperken.

Checkout is beloond met de eerste prijs van € 5.000,-. Naast Checkout vielen ook de start-ups Twingz, Parkeagle, Embot.ai en PetBnB in de prijzen. Carola Wijkamp, directeur Intermediair P&C bij VIVAT: “Innovatie is essentieel voor het bestaansrecht van VIVAT; nu en in de toekomst. Het is noodzakelijk om relevant te blijven voor onze klanten. Daarom zetten wij nu vol in op innovatie. Hiervoor hebben wij partnerships met accelerators zoals Startupbootcamp en UtrechtInc. En trekken wij in dit proces zoveel mogelijk samen op met onze distributiepartners. Daarnaast werken wij ook veel samen met start-ups, we hebben nu al bijna 100 samenwerkingen."

Willem Schüngel, oprichter van Checkout: “Uit onderzoek van het CBS blijkt dat 1 op de 8 Nederlandse automobilisten zich schuldig maakt aan het gebruik van hun mobiele telefoon achter het stuur. Door het gebruik van een mobieltje in het verkeer neemt de kans op een ongeluk met factor zes toe. Checkout biedt een oplossing voor dit probleem door tijdens het autorijden automatisch de dataverbinding van automobilisten te beperken, waardoor apps die voor afleiding zorgen niet meer werken. VIVAT is de eerste partij die het product omarmt en wil ons product snel gaan lanceren binnen haar klantenbestand."

Karel van Straaten (foto), manager Startups & Scale-ups bij VIVAT: “Het is voor Reaal (als merk van VIVAT) erg interessant om een verzekeringsproduct op de markt te brengen dat gebruikers beloont voor goed en verantwoord rijgedrag. Denk hierbij aan een mogelijk toekomstscenario waarbij bestuurders kunnen sparen voor een korting op hun premie door hun telefoon niet te gebruiken gedurende de autorit. Het belonen van niet appen, mailen of chatten in de auto leidt tot een win-winsituatie, waarbij Reaal een vermindering van het aantal schadeclaims tegemoet kan zien en de verkeersveiligheid toe neemt. VIVAT en Checkout gaan gedurende de zomermaanden het product testen en doorontwikkelen.” 

Om alle medewerkers en relaties kennis te laten maken met innovatie organiseert VIVAT regelmatig events rondom innovatie. Een daarvan zijn de VIVAT Innovation Days. Aan de hand van good practices en trends & ontwikkelingen worden deelnemers hier bijgepraat en uitgedaagd om innovaties verder te omarmen binnen de eigen werkzaamheden. Tijdens de VIVAT Innovation Days zijn deelnemende start-ups door een jury beoordeeld. Naast een financiële beloning krijgen de winnaars extra begeleiding vanuit VIVAT zodat zij een vliegende start kunnen maken.   
Bron: VIVAT
Geplaatst op 14-07-2017